Rzucanie picia: Od czego zacząć - część 2

24 stycznia 2022

Właśnie teraz możesz rozpocząć podróż do nowego-odnalezionego życia w trzeźwości! Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć i zakończyć ciągły nieszczęśliwy cykl Alcohol Use Disorder, trafiłeś we właściwe miejsce!

Witaj!

Byłem w dół tej podróży siebie i jestem niezmiernie wdzięczny za każdy dzień, że nie biorę drinka. Uzyskanie trzeźwości jest cudownie satysfakcjonującym, aczkolwiek dość trudnym procesem. Pierwsze kroki są zawsze najtrudniejsze, ale wszystko, co musisz zrobić, to postawić jedną stopę przed drugą. Jeśli wybierzesz tę podróż, zyskasz siłę, wiedzę i wolność, jakiej nigdy nie doświadczyłeś.

POCZUJ SWOJE UCZUCIA

Płacz, kiedy musisz, i śmiej się, kiedy możesz. Złość się, jeśli masz na to ochotę. Jedz, kiedy jesteś głodny. Śpij, kiedy jesteś zmęczony. Najprawdopodobniej nie odczuwałeś swoich uczuć przez długi czas. Znajdziesz wiele uczuć, których możesz nie być w stanie nawet zidentyfikować. Na początku będzie to naprawdę dziwne, ale postaraj się je przyjąć. To nie miało być łatwe, ale z czasem będzie coraz łatwiej!

ZOBOWIĄŻ SIĘ NA 90 DNI

Naukowcy z Uniwersytetu w Yale udokumentowali to, co nazywają efektem śpiącego - stopniowe ponowne angażowanie właściwych funkcji decyzyjnych i analitycznych w korze przedczołowej mózgu - po tym, jak dana osoba utrzymywała abstynencję przez co najmniej 90 dni. Z 05 lipca 2007 r. wydanie Time Magazine na okładce, "Jak się uzależnić" Michael D. Lemonick, "Badania pokazują, że kora przedczołowa mózgu jest bardzo ważne w utrzymaniu trzeźwości nadużywania substancji, ponieważ pomaga kontrolować swoje impulsy i powstrzymać się od alkoholizmu i narkomanii. Potrzeba co najmniej 90 dni, aby ponownie się zaangażowała."

UNIKAJ SYTUACJI, W KTÓRYCH PIJESZ

Znasz to powiedzenie, jeśli stoisz przy wózku z hot dogami wystarczająco długo, dostaniesz hot doga! Nie stawiaj się w sytuacjach, w których alkohol jest głównym wydarzeniem! Dotyczy to również ludzi; być może będziesz musiał zrezygnować ze swoich starych kumpli od picia i ulubionego wodopoju. Bardzo ważne jest, abyś trzymał się z dala od wszelkich działań związanych z alkoholem, aby zminimalizować czynniki wyzwalające i pragnienia, które niestety są częścią wczesnej trzeźwości. Alkoholizm jest bardzo potężną chorobą, nie lekceważ jej!!!

ZACHOWAJ INSPIRACJĘ

Trzeźwość to wyuczona umiejętność i jak każda umiejętność wymaga czasu, aby być w niej dobrym. Możesz zacząć być naprawdę podekscytowany i szczęśliwy (aka stan różowej chmury) i/lub stracić zainteresowanie i znudzić się. Możesz zmagać się ze swoimi uczuciami, zarówno psychicznymi, jak i fizycznymi. Możesz nienawidzić życia bez alkoholu i tęsknić za wszystkimi rzeczami, które sprawiają, że picie jest "wspaniałe!". Będziesz chciał rzucić i po prostu wrócić do swojego starego życia! Ale nie poddawaj się! Przypomnij sobie, kiedy piłeś ostatni raz, albo o strasznym incydencie, w którym znalazłeś się podczas picia, albo o ryzykownym zachowaniu, w które byłeś zaangażowany z powodu picia! Nie chcesz tam wrócić ponownie! Nie rezygnujesz z najlepszego przyjaciela, pozbywasz się mściwego wroga. Obiecuję, że jeśli pozostaniesz trzeźwy, wszystko się poprawi i już nigdy nie będziesz musiał czuć się w ten sposób.

Unikaj zachcianek

Kiedy zaczynasz swoją podróż, pierwsze kilka miesięcy trzeźwości może być często wypełnione niesamowitymi wzlotami i upadkami, a Ty możesz mieć wrażenie, że rzadko wiesz, co czeka Cię za następnym rogiem. Możesz mieć wrażenie, że jesteś niespokojny, niespokojna i niezrównoważona. Dzieje się tak dlatego, że Twoje ciało, umysł i duch przechodzą ogromną ilość zmian i dostosowań podczas próby funkcjonowania bez alkoholu. W tym czasie może się okazać, że pragnienia są trudne do pokonania i zajmują większość dnia.

Ostry zespół odstawienia alkoholu (PAWS)

Po początkowym odstawieniu alkoholu możesz doświadczyć wystąpienia zespołu odstawienia po odstawieniu alkoholu (Post-Acute Withdrawal Syndrome - PAWS). PAWS to zespół zaburzeń, które występują bezpośrednio po odstawieniu alkoholu, zazwyczaj objawy osiągają szczyt około czterech do ośmiu tygodni po odstawieniu. Stan ten może utrzymywać się od sześciu do osiemnastu miesięcy po ostatnim użyciu, przy czym często ulega wahaniom, ale stopniowo się poprawia. Wiele problemów związanych z wczesną trzeźwością nie wynika bezpośrednio z alkoholu. Większość z nich jest związana z fizycznymi i psychospołecznymi zmianami, które zachodzą po tym, jak alkohol opuścił nasz organizm.

We wczesnym okresie odwyku nastąpi pewien okres złego samopoczucia, którego należy się spodziewać, ponieważ nasze ciała i funkcje mózgu powoli wracają do normy. Stres szczególnie nasila objawy PAWS, ponieważ naturalne substancje chemiczne, takie jak adrenalina, które pomagają nam radzić sobie w sytuacjach stresowych, nie wróciły jeszcze do pełnej sprawności. (Źródło: Help Guide) Szczególnie ten okres czasu wymaga cierpliwości i determinacji!

Mam nadzieję, że znalazłeś kilka dobrych informacji, które pomogą Ci rozpocząć trzeźwą podróż. Mam nadzieję, że dasz jej szansę na tyle, by zobaczyć niesamowite dary, jakie może przynieść trzeźwość - nie poddawaj się, zanim stanie się cud!