Kalifornia przyłącza się do walki ze sprzedażą alkoholu w proszku
źródło obrazu: gawker.com
W 2014 roku etykiety opakowań dla nowej i bardzo niebezpiecznej formy alkoholu zostały zatwierdzone przez United States Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau znanej jako sproszkowany alkohol, lub Palcohol. Napój był początkowo sprzedawany jako lekki i bardziej przenośny, co teraz stało się jedną z jego głównych wad. Chociaż sproszkowany alkohol istnieje od dłuższego czasu, dopiero w ostatnich latach rząd zatwierdził etykiety, co pozwoliło na legalną sprzedaż produktu w Stanach Zjednoczonych. Proszki mogą być mieszane ze wszystkim, od wody, przez Kool-Aid do Coca-Coli, co czyni je prawie niewykrywalnymi, co czyni je o wiele bardziej niebezpiecznymi.
Palcohol został stworzony przez Marka Phillipsa, zapalonego outdoorowca, który zauważył, że podczas gdy w odległych miejscach z dala od barów, lub bez odpowiedniego sprzętu, posiadanie drinka było nieco trudniejsze niż przewidywał, więc wpadł na pomysł, aby móc przynieść alkohol wszędzie. Proszki są w różnych smakach i mają taką samą moc, jak strzał zwykłego alkoholu w formie płynnej. Ale tu leży problem, podczas gdy to brzmi jak naprawdę świetny pomysł dla większości, to stanowi większe ryzyko z jak łatwo dostępny produkt może stać się dla dzieci i młodych dorosłych.
Dlaczego więc etykieta ma znaczenie?
Etykiety wydają się być ostatnią rzeczą, która mogłaby stanąć na drodze do zakupu i sprzedaży produktu w Stanach Zjednoczonych. Ale jak widzieliśmy w przypadku innych leków syntetycznych, opakowanie produktu, które wyraźnie określa przeznaczenie produktu, zdejmuje odpowiedzialność z firmy i nakłada ją na konsumenta.
Przed 2014 rokiem Alaska i Delaware miały istniejące przepisy dotyczące sprzedaży sproszkowanego alkoholu, czyniąc go nielegalnym do spożycia przez ludzi. W obecnym kształcie w 2014 roku Luizjana, Karolina Południowa i Vermont dołączyły do Alaski i Delaware zakazując jego sprzedaży. Inne stany, takie jak Michigan, przyjęły przepisy określające limit ilości alkoholu, jaki może zawierać proszek, będący 0,5% lub więcej alkoholu objętościowo, nazywając go skoncentrowanym napojem alkoholowym. Takie ustawodawstwo definiowało to jako "wszelkie proszki lub kryształy, ciecze lub jakiekolwiek inne substancje, które po zmieszaniu z cukrem, wodą lub innymi materiałami bezalkoholowymi fermentują lub w inny sposób stają się winem, piwem lub innym napojem alkoholowym".
Co prowadzi nas do teraz
Podczas gdy nie jest jeszcze sprzedawany w Stanach Zjednoczonych, wielu obawia się, że jeśli w rzeczywistości trafi na półki, że spowoduje poważne problemy. "Przedstawia szereg potencjalnych problemów zdrowotnych, ponieważ może być wciągany, dodawany do napojów energetycznych, podsuwany nieświadomym odbiorcom lub nawet dodawany do napojów zawierających już alkohol, próbując stworzyć niebezpiecznie silną miksturę" - stwierdził senator z Kalifornii Bob Huff .
Według Palcohol UK, wielu jest teraz w stanie zamówić proszek w przedsprzedaży, zanim trafi on na półki sklepowe tego lata. Według strony internetowej, wiele z proszków jest już wyprzedanych, co pokazuje wysoki popyt. Podczas gdy strona internetowa stwierdza, że zakup wymaga, aby konsument miał 18 lat (legalny wiek picia w Wielkiej Brytanii), nie mówi, jak weryfikuje ich wiek.
Od listopada 2015 roku 27 stanów zakazało używania i sprzedaży sproszkowanego alkoholu, przy czym niektóre stany wprowadziły tymczasowe zakazy lub limity ilości alkoholu, jaką może zawierać proszek. Niedawno Kalifornia przyjęła przepisy czyniące ją 28. stanem, który zakazał sprzedaży tej substancji w kraju. Wydaje się, że Lipsmark LLC, twórcy Palcohol, walczą z trudem, aby uzyskać zgodę stanów na sprzedaż produktu.
Co znaleźliśmy
Podczas gdy etykieta produktu została zatwierdzona, rzeczywisty produkt ma każdy od adwokatów dzieci do senatorów państwowych pcha się do sprzedaży produktów takich jak to nielegalne. Ponieważ opakowanie Palcoholu przemawia głównie do dzieci i studentów w wieku studenckim, SoberNation przyjrzało się, jak wiele problemów związanych z alkoholem trafiło na kampusy uczelni w ostatnim roku.
Według NIH , lub National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism, w 2015 roku prawie 60% studentów college'u w wieku 18-22 lat piło alkohol w ciągu miesiąca, z 2-3 angażujących się w zachowania związane z piciem w binge. Naukowcy z NIH stwierdzili również, że "około 1825 studentów college'u w wieku 18-24 lat umiera z powodu niezamierzonych urazów związanych z alkoholem, w tym wypadków samochodowych, a także jest wiodącą przyczyną możliwych do uniknięcia zgonów w Stanach Zjednoczonych".
Co mówią producenci Palcoholu?
Producenci Palcoholu twierdzą, że zakazując tej substancji, mogliby spowodować większy popyt. Według ich strony internetowej, twierdzą, że zakaz nie jest kwestią bezpieczeństwa publicznego, ponieważ jest to monopolistyczne firmy alkoholowe chroniące swoje zyski poprzez brak konkurencji. Posuwają się nawet do porównania legalności płynnego alkoholu do alkoholu w proszku, stwierdzając, że płynny alkohol jest tak samo łatwy do ukrycia.
"Nauczyliśmy się, że prohibicja nie działa. Nie możemy ustanowić prawa dotyczącego zachowania."
Niezależnie od uprzedzeń dotyczących nowej substancji, liczby dotyczące incydentów i zgonów związanych z alkoholem wykazały wzrost w stosunku do lat ubiegłych. Urzędnicy państwowi już zaczęli przewartościowywać obecne prawa dotyczące alkoholu, takie jak zmiana wieku picia i większe opodatkowanie sprzedaży alkoholu.